کوکوپیت چیست؟

کوکوپیت از الیاف ریختنی پوست نارگیل است . کوکوپیت با استفاده از الیاف دورریختنی پوست میوه نارگیل تولید می شود . پوست نارگیل از نارگیل جدا گشته وبه سایز های مختلف پودر گشته و به صورت بلوک های مستطیل شکل  ویا مربع شکل ویا بصورت پودر وباز بسته بندی می گردد .

برای اینکار ابتداءنارگیل خیسانده می شود وطی فرایندی در مدت کوتاه با استفاده از تکنیک های فنی و بروز صورت می پذیرد . بعد از خیساندن رشته ها به وسیله شاخه های مخصوص این کار از پوسته جدا می گردد که به این فرایند defibering می نامند .

بعد از جدا سازی الیاف به وسیله شانه مخصوص این کار رشته های الیاف خشک شده وبه صورت بلوک شکل گرد ویا گلدانهایی از الیاف نارگیل در می ایند ویا بصورت نرم بسته بندی می گردد ودر عمل کوکوپیت خشک درست می شود وبرای فروش واستفاده اماده می گردد .

کوکوپیت بیشتر بعنوان بستر کشت مورد استفاده قرار می گیرد ومعمولا فشرده می باشد ومصرف کننده نهایی به الیاف فشرده که بصورت قالب وبلوک است اب اضافه نموده وانها را مورد استفاده قرار می دهذ .

کوکوپیت را می توان بجای خاک استفاده کرد ویا آن را بصورت ترکیب ومخلوط با خاکهای دیگر همانند پرلیت وپتی موس مورد استفاده قرار داد همچنین از کوکوپیت در کشت هیدروپونیک استفاده می شود .